Doar trei comercianţi din Zalău fac soldări

Comercianţii care îşi desfăşoară activitatea în municipiul Zalău nu sunt interesaţi să-şi vândă marfa de sezon, aflată pe stoc în magazinele pe care le administrează, la preţ redus. Chiar dacă oficial, din 1 august, s-a dat startul la vânzările cu preţ redus pentru produsele de primăvară-vară, în Zalău comercianţii nu prea s-au înghesuit să notifice Primăria Zalău cu privire la aceste reduceri. Potrivit unor informaţii furnizate de biroul de presă al primăriei, până în prezent doar trei comercianţi au notificat instituţia cu privire la faptul că vor să aplice soldări. Notificările sunt puţine şi din cauza faptului că procedura este una destul de complicată. Mai exact, comercianţii sunt obligaţi să întocmească liste cu produsele pe care trebuie să le depună la sediul primăriei, într-o notificare. Aceasta din urmă, trebuie înregistrată cu 15 zile înainte ca soldarea să înceapă, iar listele trebuie să conţină toate produsele pe care comercianţii le supun soldării cu precizarea preţurilor şi a numărului de bucăţi din fiecare sortiment existent pe stoc. În plus, pe toată perioada soldării, care poate dura maxim 45 de zile, în 1 august – 31 octombrie, comercianţii nu au voie să vândă decât marfa din lista întocmită şi nu au voie să-şi aprovizioneze magazinele cu alte produse. Reducerile pot fi aplicate numai produselor nealimentare a căror desfacere are caracter sezonier, cum ar fi confecţii, marochinărie, tricotaje, încălţăminte sau articole sportive. Dintre cele trei unităţi ale căror administratori au depus notificări de soldare, două se află pe bulevardul Mihai Viteazu, iar a treia pe strada Corneliu Coposu.
Potrivit biroului de presă al Primăriei Zalău, comercianţii care nu respectă dispoziţiile legale privind vânzările de soldare pot fi sancţionaţi cu amendă cuprinsă între 200 şi 1.000 de lei. Vânzările de soldare se pot realiza numai în cursul a două perioade într-un an, respectiv: 15 ianuarie -15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă-iarnă şi 1 august – 31 octombrie, pentru produsele de primăvară – vară.

Promoţia – preferata comercianţilor

Deşi aceste soldări accelerează vânzarea tuturor produselor de îmbrăcăminte şi încălţăminte de sezon, unii administratori ai magazinelor de profil din oraş susţin că procedura este una destul de complicată, iar în detrimentul soldărilor aceştia recurg la metoda „promoţie”. „Soldările trebuie să le facem la toată marfa, inclusiv la produsele care, fiind în plin sezon, au trecere. De ce să vând toată marfa la preţ redus? O pot lăsa pentru vânzare şi la anul. Mai bine fac câte o promoţie şi scad preţul doar la produsele care nu se vând aşa de bine. Pe produsele care nu au trecere aplic o etichetă cu două preţuri, cel vechi şi cel nou – redus. Aşa, clientul vede şi dacă e mulţumit, cumpără”, a precizat administratorul unui magazin de îmbrăcăminte din Zalău.

 

Leave a Comment